Cultura

Oh logo, i marchi di moda come agenti politici tra Shakira e il femminismo di Dior

A woman takes a photo of graffiti on a Casio watch with the text 'tengo un piquete cabrón' after Shakira's song to Piqué, on January 16, 2023, in Valencia, Valencian Community (Spain). Shakira has reached the best Latin premiere on YouTube with more than 33 million plays in less than 24 hours, surpassing the platform's record held until this moment by 'Despacito' by Luis Fonsi. Session 53' with Bizarrap is trending number one on Youtube Spain . 16 JANUARY 2023;VALENCIA;VALENCIAN ARTIST J.WARX;GRAFFITI;SONG;BIZARRAP;SHAKIRA;PIQUÉ Rober Solsona / Europa Press 01/16/2023 (Europa Press via AP)
A woman takes a photo of graffiti on a Casio watch with the text 'tengo un piquete cabrón' after Shakira's song to Piqué, on January 16, 2023, in Valencia, Valencian Community (Spain). Shakira has reached the best Latin premiere on YouTube with more than 33 million plays in less than 24 hours, surpassing the platform's record held until this moment by 'Despacito' by Luis Fonsi. Session 53' with Bizarrap is trending number one on Youtube Spain . 16 JANUARY 2023;VALENCIA;VALENCIAN ARTIST J.WARX;GRAFFITI;SONG;BIZARRAP;SHAKIRA;PIQUÉ Rober Solsona / Europa Press 01/16/2023 (Europa Press via AP)
  • Per chi come me era sul crinale dell’età adulta al passaggio del millennio, il libro No Logo di Naomi Klein, uscito in Italia nel 2000 è stato un punto di riferimento fondamentale.
  • Nel vuoto lasciato dalla repressione dei movimenti collettivi di inizio millennio e da una rappresentanza politica sempre meno credibile, si sono inseriti loro, i brand.
  • Con i loro soldi e i loro geniali comunicatori che ci persuadono sia giusto che il femminismo ci venga spiegato non più da un’attivista che ti ricorda che la lotta per la parità di genere è anche lotta di classe, ma da chi vuole venderti una borsetta da 4500 dollari.

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