Economia

L’Europa non è pronta per la sfida dell’auto elettrica. E ora arrivano i cinesi

Chinese EV manufacturer BYD unveils its electric car Seal at the Paris Car Show Monday, Oct. 17, 2022 in Paris. Europe is leading the charge into electric vehicles as battery powered cars break out of their niche market of first adopters and enter the mainstream with increasing market share that's forecast to grow strongly as the EU pushes to phase out internal combustion engine vehicles by 2035 (AP Photo/Michel Euler)
Chinese EV manufacturer BYD unveils its electric car Seal at the Paris Car Show Monday, Oct. 17, 2022 in Paris. Europe is leading the charge into electric vehicles as battery powered cars break out of their niche market of first adopters and enter the mainstream with increasing market share that's forecast to grow strongly as the EU pushes to phase out internal combustion engine vehicles by 2035 (AP Photo/Michel Euler)
  • È pronta l’Europa al grande salto? Naturalmente non lo è ancora, ed è importante che utilizzi bene i tredici anni che mancano.
  • Il prodotto sarà il minore dei problemi: il numero di modelli elettrici sul mercato è cresciuto in misura esponenziale, e molti costruttori hanno già annunciato che la loro gamma di prodotto sarà interamente a batterie anche prima del 2035.
  • I previsti miglioramenti tecnologici dovrebbero permettere più chilometri con un “pieno” a parità di dimensioni della batteria, o costi molto minori a parità di autonomia.

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