Ufficio e non solo

Nel discorso di Natale parliamoci chiaro: l’azienda non è una famiglia

LONDON - DECEMBER 05: A Santa Claus statue greets shoppers as people begin their Christmas shopping in Manchester on December 5, 2006 in Manchester, England. The Christmas holiday spending season has got off to a slow start according to retailers. A recent survey from research group Footfall suggests that the number of shoppers visiting department stores is down 9 per cent on the same time in 2005. (Photo by Christopher Furlong/Getty Images)
LONDON - DECEMBER 05: A Santa Claus statue greets shoppers as people begin their Christmas shopping in Manchester on December 5, 2006 in Manchester, England. The Christmas holiday spending season has got off to a slow start according to retailers. A recent survey from research group Footfall suggests that the number of shoppers visiting department stores is down 9 per cent on the same time in 2005. (Photo by Christopher Furlong/Getty Images)
  • Basta parlare di famiglia: un lavoro non è per sempre, l’ufficio non è una casa. I dipendenti non sono bambini da sorvegliare o motivare con un regalino.
  • Oggi le aziende hanno bisogno di essere flessibili, creative come un team. È la squadra la metafora perfetta da tirar fuori all’occorrenza. Sarà per questo che tra i coach motivazionali ci sono sempre tanti sportivi no?
  • Cosa si dice di solito nel discorso di Natale della tua azienda? Hai visto cambiare toni e modi negli anni? Hai visto più attenzione e cura per le parole? È un buon segno.

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